Рідновірський інформаційно-аналітичний ресурс “Віче” започатковує постiйно дiючу конференцiю з видатним українським ученим-археологом, письменником, академіком Юрієм Олексійовичем Шиловим.
Велеслав Бас: - Багато рідновірів вважають слово «язичник» образливим. Як ВИ до цього ставитесь і як себе визначаєте?
Відповідь: - Древньоруське “язичник” – це “народник”, тобто “націоналіст”. Нічого образливого! Справа суспільної звички. (як “арії”). Себе визначаю дослідником; як мене визначають, то справа вже не моя.
Веселун: - Це правда, що Юрій Шилов ніколи не посміхається?
Відповідь: - Неправда :-)
Гендалф: - На скільки безпечно розкопувати кургани (чи є аналогію з єгипетськими пірамідами)? Чи були смертельні випадки? Якщо так, то що стало причиною?
Відповідь: - Читайте мої документальні романи “Святині” та “Что Бог дал” (Київ, 2001, 2005 р.)
Ігор: - Чи відомі поховання трипільських часів із людськими рештками? Я читав, що трипільці найчастіше спалювали покійників... Якщо відомі, то до якого расового типу/підтипу можна віднести їх? Чи проводилися якісь дослідження у цьому напрямку?
Відповідь: - Відомі. Для раннього і середнього Трипілля – у печері Вертеба (Тернопільщина); для пізнього – могильники Одещини. Останки досліджували антропологи С. І. Круц, С. П. Середа та ін. Складаються з двох антропологічних типів: місцевого (палеоєвропейський) та прийшлого (середземноморський: Чатал-Гуюк?)
Ігор: - Які методи визначення віку (методи датування) використовуються (зокрема, Вами) при аналізі таких пам’яток, як Кам’яна Могила? Зараз часто посилаються на радіовуглецевий метод, проте, наскільки мені відомо, він застосовується лише для органічних залишків...
Відповідь: - Для Кам’яної Могили: археологічні датування Б. Д. Михайлова, археоастрономічні – А. Г. Кифішина. Крім С-14 використовуються (але рідко) ізотопи Са та ін. Для неорганіки – палеомагнітний тощо.
Ирина Рашева: - Здравствуйте, Юрий Алексеевич. Посмотрев Ваши публикации, поняла, что совсем не знаю историю своей страны. Подскажите, пожалуйста, какие места можно или нужно посетить, показать детям. Где с интернете можно прочитать Ваши книги и монографии?
Відповідь: - Сам Інтернетом не займаюсь - шукайте за прізвищем. Подивитися пам’ятки: Кам’яна Могила (біля міста Мелітополь), приватний музей “Аратта-Україна” в селі Трипілля під Києвом, та ін.
Ігор: - У деяких інтернет-ЗМІ повідомлялося, що за Вашою участю відкрито музей Трипільської культури. Я б дуже хотів його відвідати, проте інформації про розташування, час роботи тощо... ніде не знайшов. Чи можете Ви привести такі дані?
Відповідь: - Див. відповідь на попереднє питання. При музеї є постійні співробітники. Адреса: маршрутним автобусом із Києва (метро “Видубичі”) до села Трипілля (до зупинки “Школа-інтернат”).
Оля: - Яка археологічна експедиція найбільше запам'яталась й принесла найбільше «археологічне» щастя з багатьма відкриттями?
Відповідь: - Розкопки курганів біля села Старосілля (1972, 1981, 1991-1995 рр.) та міста Комсомольськ (1992-1993, 2002-2006 рр.). Див. мої книги.
Ігор: - Інколи у Ваших книгах зустрічаються згадки за протописьмена, які наявні на деяких пам’ятках трипільських часів. Було б надзвичайно цікаво детальніше почути про це.
Відповідь: - Див.: А. Г. Кифишин “Древнее святилище Каменная Могила. Опыт дешифровки протошумерского архива XII-III тысячелетий до н. э.” – К.: Аратта, 2001.
Від адміністратора: - На жаль, пане Ігорю, режим інтернет-конференції не дозволяє висловлюватися надто детально.
Олекса: - Шановний Юрій Олексійович! Яка політична сила в Україні, на Вашу думку, найбільш правильно, гармонійно намагається розвивати ідеологію держави України?
Відповідь: - Найбільш правильно – Українська Консервативна Партія (Г. В. Щокін). А відносно гармонії, – мабуть, ніяка.
Василь: - Суть спасительства? Наведіть критерії в формі заповідей чи інших норм поведінки і чи є ці норми впровадженні в культурний простір українського життя?
Відповідь: - Суть Спасительства – зняття протиріч (включаючи буття-і-небуття). Для України характерний козацький Спас. Народний Спаситель – Козак Мамай; конкретні втілення – у легендах про Івана Сірка, Семена Палія, Нестора Махна.
Svarog: - Слов'янська єдність. Як Ви її розумієте? Чи є можливості реалізації в сучасних умовах?
Відповідь: - Єдність, подібна до організму. Дуже важко, але необхідно узгодити: хто “голова”, “серце” і т. д. Можливості реалізації є, тим паче, що нереалізація – смерті подібна.
Ярослав Бабич: - Сучасний поховальний обряд за звичаєм. Це - одне з найбільш дискусійних питань в середовищі рідновірів. Ключове питання: кремація чи поховання із збереженням матеріального носія людини - тіла? Що із цього приводу говорить археологія? Яка Ваша думка із цього приводу?
Відповідь: - Археологія говорить: або дуже ретельно пов’язувати поховання з виходом на польову першооснову матеріального світу (з “потойбіччям”) – або спалювати (тобто ламати кістяк).
Олександр: - На Вашу думку в чому суть людського існування?
Відповідь: - У людини три тіла: плоть, кістяк, біополе. І три життя: в материнському череві, на землі, в ноосфері. Сутність земного життя: наростити кістяк (“кінескоп”), а з його допомогою напрацювати біополе (душу) – щоб з цим перейти (після смерті плоті) в ноосферу.
Богдан: - Юрію Олексійовичу, Ви у своїх творах намагаєтесь нібито вказати «шлях руху людства у майбутнє». І це нібито неоязичництво. Однак себе (нео)язичником Ви не звете. Наскільки етично в такому випадку з Вашого боку, стоячи осторонь, вчити інших «уму-разуму»?
Відповідь: - Я дослідник минулого, діагностик сучасного, провидець майбуття. Оскільки історія рухається по спіралі, то знаючи початок (“весну”) цивілізації, можна передбачити кінець I і початок II витка. Ці початки назвали “язичництвом” та “неоязичництвом”. Може назвуть інакше; зафіксую в дослідженнях і ті назви.
Богдан: - А яким чином спасителі мусять знімати протиріччя? Яка методологія цього процесу?
Відповідь: - Протиріччя буття-і-небуття знімаються самопожертвою (різноманітних форм).
Богдан: - А чому Ви так боїтесь неприємних запитань?
Відповідь: - Яких саме?
Ярослав Бабич: - Протокомуністичний устрій древніх держав. Який досвід він дає сучасності? Чи бачите Ви потребу і можливості втілення цього досвіду?
Відповідь: - Французьке “комунізм” відповідає слов’янському “община”; тепер більше говорять про “самоврядування”. Спільне – гармонійність суспільного буття.
Богдан: - Що ви думаєте про Віктора Ющенка, Юлію Тимошенко і Олександра Мороза?
Відповідь: - Різне ;)
Велеслав Бас: - Чим для Вас є Боги? Чи практикуєте спілкування з вищими силами?
Відповідь: - Практикує кожна людина – хто свідомо, хто інтуїтивно. Віддаю перевагу другому. В розумінні БОГА (“ЩАСЛИВА ДОЛЯ”, у перекладі з санскриту на слов’янські мови) близький до М. Д. Руденка (“Гносис та сучасність” – Тернопіль: “Джура”, 2001).
Гендалф: - Чи збираєте Ви ритуальні предмети і чи використовуєте їх у якихось практиках?
Відповідь: - НІ.
Речник Речник: - Юрію Олексійовичу, у своїх книгах Ви кажете, що розкопувати кургани небезпечно в силу ряду причин. І тим не менш Ви кілька років тому знову відважились на розкопки. Чим Ви керуєтесь?
Відповідь: - Не розкопую, а є присутнім (письменник, дещо консультант).
Богдан: - Юрію Олексійовичу, дослідження курганів - це руйнування древніх поховань. Як з етичної сторони ви оцінюєте дії археологів і свої, зокрема?
Відповідь: - Розкопував те, що потрапляло в зону господарчої руйнації. Тобто рятував інформацію, а нищив – по необхідності. Це провина, подібна до солдатської.
Богдан: - Ви даєте обтічні відповіді на питання. Чому?
Відповідь: - Економія простору і часу.
Полтавець: - Ви розкопували кургани, певно, знаєте якісь таємниці відомі стародавнім жерцям і повинні володіти деякими надприродними вміннями?
Відповідь: - Найголовніші таємниця і вміння – перехід із речовинних проявів у польову першооснову матеріального світу.
Велеслав Бас: - Якщо вірити Євгену Маланюку, то община більш характерна для північного сусіда. Тому найбільшими революціонерами є Вітте та Столипін. Ми, українці, більш схильні до хуторянства. Як гадаєте?
Відповідь: - Січ – то не хутір. І не за хутір боровся Нестор Махно.
Олександр: - Які відомі сучасники найбільше приносять шкоди становленню держави України її ідеологічній та концептуальній владі? Хто формує концептуальну та ідеологічну владу в Україні?
Відповідь: - Ті самі, що у 1918 році розв’язали Громадянську війну, а з 1921 – голодомори. (За даними Сенатської комісії США 1918 року, більшовицький уряд складався з 16 росіян і 371 єврея – 265 з яких прибули до Петрограду із-за кордону по ліні Інтернаціоналу).
Лада: - Доброго дня, пане Юрію! Останнім часом дуже яскраво у ЗМІ та на багатьох інтернет-сайтах чітко простежується нав’язування широкому загалу твердження: «Якщо ми надто серйозно ставитимемося до Трипільської культури та пов’язуватимемо сучасних українців з жителями прадавньої Аратти, то з нас сміятиметься увесь світ». Крім того, більшість представників так званої вітчизняної «офіційної науки» дослідження (в тому числі і Ваші) тієї епохи вперто називають псевдонауковими. Чи вдається Вам якось долати цей спротив і ярлики, навішувані на Вас у кращих традиціях часів СРСР? Яке ставлення до цієї проблеми незаангажованих науковців з інших країн? Дякую. Зі щирою повагою! Лада.
Відповідь: - Сміх – зброя не завжди чесна. “Увесь світ” (на VIII Всеслов’янському з’їзді у Празі, червень 1998) прийняв Програму, яка починається з визнання українських Аратти (археологічної культури Трипілля), архіву Кам’яної Могили тощо. Відкриття Ю.О. Шилова підтримані (опубліковано) академіками О. М. Трубачовим і Б. О. Рибаковим; автору НТІ (Нової теорії історії людства), присвоєно звання академіка в Україні, Росії, США.
Володимир: - Пане Юрій! Що сталось з розкопаною могилою Гандхарви, Де його кості. Деякі вчені ототожнюють трипільців з пелазгами, що Ви думаєте про це? Єгор Классен називає всі племена арійців які переселилися з території Причорномор’я і заселили Грецію, о. Кріт, Трою, Апеннінський півострів – слов’янами. Чи так це? Бєлінський в своїй книзі “Країна Моксель” доводить, що росіяни зовсім не слов’яни. Це підтримують багато і других вчених і навіть в Росії.
Відповідь: - Останки втілення Гандхарви знаходяться в Інституті археології НАНУ.
Спорідненість з пелазгами виявляється в усатівському варіанті (Одещина) пізнього Трипілля. Тут же виявляється спорідненість і з частиною слов’ян (оріяни Влес-книги).
Простежується родовід: оріяни – оріси – русени (етруски, родичі пелазгів) – рароги (русичі Прибалтики, які разом із варягами дали Русі династію Рюріковичів – які, покняживши на Київщині, пішли творити Московію).
haidamaka: - Яка Ваша думка щодо тези про вірменоїдну зовнішність трипільців? чи є цьому спростування? який був антропологічний тип у трипільців? Дякую!
Відповідь: - Відповідь була. Вірменоїдний, та й то не чітко, лише один череп (за С. П. Сегедою).
Ольга: - Кажуть, що людину формують ті казки, які вона у дитинстві слухає. Чи досліджували Ви, які казки розказували у ті давні часи? Чи суттєво змінилися образи, персонажі і сюжети протягом цього часу?
Відповідь: - Казки – залишки міфів. Досліджував міфи, легенди, перекази, трохи й казки (див. мої “Джерела витоків української етнокультури”, 2002.)
Велеслав Бас: - Давайте визначимось з оптимальним поховальним обрядом. Якби на Вас була відповідальність, то Ви б поховали у землю чи піддали кремації?
Відповідь: - При існуючому в Європі стані духовної культури – оптимальна кремація.
Ольга: - Виходячи з ідеї періодичності розвитку людства, як можна охарактеризувати теперішній етап і що б Ви відзначили як найважливіше для подальшого розвитку.
Відповідь: - Відповідь див. вище. Нині – “початок березня”.
Богдан: - «Протиріччя буття-і-небуття знімаються самопожертвою (різноманітних форм)» Самопожертва для людини - це самогубство. Ви за тотальний український суїцид? Скажіть, а кого і від чого порятував анархіст Нестор Махно? І як Ви оцінюєте його дружбу з більшовиками?
Відповідь: - Людина – смертна. Ритуальним “самогубством” – спасительством ішли з життя престарілі вожді (Н. Н. Велецкая “Языческая символика славянских архаических ритуалов” – М.: Наука, 1978). Самопожертва (Шевченко, Матросов, Висоцький...) – не тільки самогубство.
“Ви за тотальний український суїцид?” – мрія послідовників Ленінського Раднаркому! Чи не з них Ви?
Комуніст-анархіст Нестор Махно порятував честь слов’ян від ганьби, заподіяної комуністами-більшовиками. Дружби між ними не було, були офіційні угоди (про допомогу більшовикам у боротьбі з Денікіним, Врангелем тощо.)
Богдан: - Сьогодні багатьма ставиться під сумнів факт існування Велесової книги. Які є аргументи за і проти?
Відповідь: - За достовірність: існування Веди слов’ян (знайдена в Родопах в XIX ст.), значні тексти на статуях із Ретри, П’ятигорська (знахідки XVII-XVIII ст.) та ін., козацькі Заповіти (оприлюднені у 2004-2005 роках) тощо.
Проти: неймовірність збереження, як і всякої Священної Книги.
Богдан: - Що ви думаєте про українських язичників і РУНВіру?
Відповідь: - В РУНВірі багато штучного. Українським та ін. “- язичникам” не вистачає “нео-”.
Богдан: - Який сенс переходу в ноосферу? Що чекає там людину?
Відповідь: - “Ноосфера” В. І. Вернадського у моїй термінології – “польовий світ”, куди після смерті плоті потрапляє наше біополе (душа). Там на нас чекає польове, безтілесне буття – якісно інше, ніж на землі, у речовинному світі.
Ольга: - Зараз Україна вибирає між двома векторами подальшого розвитку: європейським і російським. Який з історичної точки зору Ви вважаєте більш сприятливим для України?
Відповідь: - Власний, корінний (від найпершої держави Аратта) – від якого пішли і Європа, і Росія також.
Пілатт: - Чи знайомі ви з творчістю та власне філософією що вкладена у тій творчості пана Олеся Бердника, ваше ставлення до неї?|
Відповідь: - З творчістю "та власне філософією" О. П. Бердника знайомий – зокрема за його відповідними творами, виданими у збірці: "ПУНКТИР ГРЯДУЩОГО" (До 80-річчя Олеся Павловича Бердника). – Житомир, 2006. Загалом творчість і філософія Олеся Бердника – прекрасні! На мій погляд: це ефективна нива залучення молодих претендентів на елітарність (суспільну верству – близько 5% від народу, за природньо-біологічною нормою, – спроможну захищати його життєздатність, тримати вищу планку його життєспроможності) … Але далі, углиб реалій буття, починається практика зрілої еліти – яка має враховувати й адекватно співвідносити взаємодію (пульсацію-і-обертання, розкручування спіралі розвитку і перетікання явищ-і-якостей)
Ф + З – С
де Ф – формально-речовинні прояви матеріального світу, С – його ж суттєво-польова основа; + є полюсом позитиву життя, – є полюсом негативу смерті; З – сферою зазначеної взаємодії… Головна вада, що заважає практичному застосуванню філософії Олеся Бердника {і т. п., пробачте за цю по-людськи безтактну, але по-діловому необхідну примітку}: її зосередження на проблемах тимчасово існуючого, уже близько 40 тисячоліть і ще десь тисячоліть 5-10, homo sapiens sapiens (на зміну якого, новим антропологічним типом homo noeticus, найефективніше працюють – не відаючи, що творять – саме "паразити", тавровані гуманістами напрямку Бердника). HSS не є, на жаль, останньою й найвищою ланкою антропогенези; HSS лише чергова ланка – неспроможна ще (як і HN) "об'єднати Світи Полум'ям Любові" (О. Бердник). Зародок початку такої можливості з'явиться лише тоді, коли хтось із геніїв мабутнього HN складе таблицю полів, подібну до таблиці (Менделеєва) речовин. Детально з моєю позицією можно ознайомитися за збірками "Чого ми варті" та "Українська національна ідея" (К.: Аратта, 2006 і 2007).
Ігор: - Доброго дня, Юрію! Я не входжу до будь-якої організації рідновірів, але періодично цікавлюсь станом справ... відчуваю певний інтерес... та й взагалі, щось таке відчуваю, щодо пращурів, корінь... Те, що серед рідновірів наразі відбувається - це просто соромно спостерігати (і думаю, що багато хто, з наших ворогів, втішається цим). Питаю Вас не задля того, аби Ви мені підказали - до кого приєднатися. Ні! Я думаю про дещо інше.... але спитаю таке... Скажіть, хто з існуючих провідників чи наставників організацій рідновірів, на вашу думку, розуміється на питаннях історії, традицій, культури наших пращурів ... принаймні, не гірше за Вас? Хто з низ володіє Мудрістю? Або простіше: кого з них Ви визнаєте в цьому сенсі для себе Брахманом?|
Відповідь: - Не бачу, "хто з існуючих провідників чи наставників організацій рідновірів … розуміється на питаннях історії, традицій, культури" на тому життєвонеобхідному для народу рівні, який позначено мною в роботі "Язичество, Православіє, РУНВіра: основа і доля УНІ" (Ю. Шилов. Українська національна ідея. – К.: Аратта, 2007. – С. 19-31). Будучи не з формально рідновірських провідників, проте дійсно-таки "оволодів Мудрістю" М. Д. Руденко (Гносис і сучасність. – Тернопіль: Джура, 2001). Наскільки глибока й адекватна (порівняно з творчістю О. Бердника, а також із сучасним рівнем розвитку людства) мудрість Миколи Руденка – можна зрозуміти з оглядом на фактаж і висновки книги академіка Міжнародної Академії інформатизаціїї при ООН, уфолога В. Г. Ажажі (Под "колпаком" Иного Разума. – М.: РИПОЛ КЛАССИК, 2002).
Ігор: - Я так спитав, тому що впевнений, що Брахманом може бути лише той, кого таким визнають.... а не той, хто більше "пастви" собі назбирає!? І здається, що наразі проблема у рідновірів саме в цьому!? ... І ще... Яка Ваша думка, щодо форми правління, коли на чолі Держави - три Президенти (без жодного Головного серед них)???|
Відповідь: - …"на чолі Держави – три Президенти (без жодного Головного серед них)", – це метафора, яка відображає відносний паритет сил, життєдайних (+, див. вище у моїй відповіді на 1 питання) і смертоносних (–) для України. На боці "–" двоє із "Президентів", тому із 1992 р. вимерло уже близько 6 млн. українців і ще стільки ж шукають щастя за кордоном. Становище не зміниться, доки народ не спроможеться викохати десь 5% власної еліти (на кшалт колишнього православного козацтва; див. вище).
Олег Гуцуляк, канд.філос.наук: - Вітаю Вас, пане Юрію! Радий повідомити Вам, що вийшла з друку моя 800-сторінкова монографія "Пошуки заповітного царства", де я пропагую Ваші ідеї. Книга видана під егідою прикарпатського національного університету. На жаль, не я автор накладу? але Ви її можете побачити в тому числі й на Петрівці. Фактично, 10 років я займаюся поширенням Ваших ідей, як в інтернеті (сайти "Мезогея", "ГаллАрт". "Нарратив"), так і в періодиці. Також у третьому розділі своєї дисертації "Неоязичництво як світоглядне явище" (захищена в 2005 р. у Львівському університеті) я присвятив значну увагу Вашим концепціям. Якщо пригадуєте, колись ми з Вами переписувалися звичайною поштою.
Запитання: Чи плануєте Ви приїхати до Івано-Франківська і зайнятися вивченням величезної кількості північнокарпатських мегалітів?
Пропозиція: Чи не варто Вам, все ж таки, заснувати солідну наукову фундацію - Український Інститут Аріогнозису та Аріософії. Я би залюбки прилучився до цього.|
Відповідь: - Спасибі, пане О. Гуцуляк, за Вашу пропаганду життєдайних ідей! Вашу книгу не знаю, на жаль; стислий термін надання цих запитань та відповіді на них – не дозволив мені знайти "Пошуки заповітного царства".
З північнокарпатськими мегалітами дещо знайомий лише за публікаціями. Робота це надзвичайно велика і копітка. Треба 1) скласти повний реєстр, 2) провести археологічні розкопки, 3) визначити час і культурну належність кожної пам'ятки, 4) зробити історико-археологічну класифікацію, 5) пов'язати її зі зробленими вже для Ц., З., Сх. Європи й Кавказу; 6) дослідити геофізичні та календарно-астрономічні характеристики пам'яток і принципи їх використання пращурами… Якщо запросить мене до Івано-Франківська організація, яка візьметься за таку величезну багаторічну роботу – приїду, допоможу чим зможу.
"Український Інститут Аріогнозису та Аріософії" чи подібна організація – це, перш за все, бюрократичний клопіт (на який у мене немає ні часу, ні хисту). До того ж я, будучи автором монографії "Прабатьківщина аріїв" (К.: СИНТО, 1995; готую зараз нове видання), далеко відійшов від того захоплення арійською культурою, виключність якої вбачали Блаватська, Реріхи, їх попередники і послідовники. З часів їх діяльності (кінець XVIII ст. – 1995 р., див. вище) стало зрозуміло, що Аріан з його надзвичайно змістовними й важливими курганами – лише преддержавний сусід-і-родич держави Аратти (відображенням апофеозу якої є трипільська археологічна культура); її жерці-місіонери поділилися з аріями лише часткою своєї мудрості, стимулювавши нею формування власне арійської…
Микола: - Шановний Юрію Олексійовичу. У вас російське прізвище. Якою є ваша самоідентифікація? Дякую!
Відповідь: - Націоналізм ('народництво', у перекладі на нашу мову) явище, безсумнівно, позитивне… і небезпечне, неначе Сонце чи Істина: чим ближче до їхньої життєдайної суті й "+", тим більша вірогідність жертовно згоріти ("кращих людей Бог прибирає до себе"). У сучасних українців (й не тільки) спостерігається засилля націоналістів за формою – схильної до "–", смерті. Рятуючись від самопожертви, "шароварники" об'єктивно підштовхують до вимирання народ, суб'єктивно вважаючи себе при цьому цвітом нації (див. відповіді на всі попередні запитання; особливу увагу зверніть на проблему HSS > HN).
Андрій: - Шановний Юрію Олексійовичу скажить,чи Ви віруюча людина? Вірити (відаете) Ви Бога та на підставі яких джерел в маете розуміти його особисту стать?
Прошу для себе дати конкретну посилку на джерело (крім Велесовой книги)
З повагою Андрій Вікторович |
Відповідь: - "Що носити замість хрестиків на шиї?" – це одне із запитань про форму. Вважаю, що рівносторонній хрест, накладений на коло. Це відповідає словам із "Супойського переказу" хранителів Козацького Звичаю: "Колись у сиву давнину народив Батько Коло з Матір'ю Даж-землею … люд вкраїнський" (Ю. Шилов. Найперша у світі державність та походження українського козацтва // Українська національна ідея. – К.: Аратта, 2007. – С. 39-40). Коло O тут – і Небокрай, і найдавніша назва державності-'цивілізації' (Аратти); Даж – матріархальна ще назва ДажБога-Тельця (який очолював зодіакальний календар у 4400-1700 рр. до н. е.), де + означає 4 головних річних положення символу (Ǒ або v) цього сузір'я, а разом із тим – прадавній символ вогню, 4 сезонів року та напрямків світу. До того ж із зазначеного знаку виводиться різноманітні й свастя, й хрести.
Джерело: http://www.viche-info.com/index.php?option=com_content&task=view&id=518&Itemid=17 |